Tuesday 2 May 2017

Suami Muat Naik Gambar Isteri Sedang Menyusukan Bayi Dikritik Netizen



Satu gambar memperlihatkan seorang ibu ingin menyusukan anaknya di Facebook mendapat ramai kritikan daripada netizen.

Foto tersebut diposkan oleh suaminya sendiri melalui akaun Facebook miliknya. Ketika itu suaminya merasa bangga kepada isterinya yang kerap memberikan susu untuk anaknya.

Seperti diketahui bahawa sudah menjadi kewajipan seorang ibu untuk memberikan pengambilan yang sihat kepada kanak-kanak.

Namun ada suatu hal yang membuat sebahagian netizen memperdebatkan posting tersebut. Beberapa netizen bahkan merasa geram. Sebabnya, gambar ibu ingin menyusukan anaknya itu diambil di ruang terbuka.



Sebahagian netizen beranggapan tidak seharusnya seorang ibu menyusui di depan umum dan difoto kemudian dimuat naik ke Facebook untuk disebarkan.

Hal itu lah yang menjadi bahan perdebatan netizenNetizen merasa tak setuju apabila seorang ibu memperlihatkan payudaranya di hadapan umum.

Namun tidak semua netizen yang beranggapan seperti itu. Sebahagian netizen lain justru memuji ibu tersebut lantaran memberi makan anaknya yang tengah lapar.



Dipetik dari thenewsvaly, satu komen netizen menarik perhatian ramai orang, termasuk pelakon Filipina dan ibu Kristine Reyes.

Pengguna Facebook John Paul Ortigoza mengatakan jika seorang ibu menyusukan di depannya, dia mengawasinya sehingga dia merasa malu.

Begitu pun dengan komen Kristine Reyes yang mengatakan, ibu menyusui harus menutupi payudara mereka, atau wajah bayi mereka semasa menyusukan.

Tujuannya agar tidak menarik perhatian orang lain dan membuat mereka tidak selesa. Kristine Reyes pun terus berdebat dengan puluhan netizen, namun ia tetap teguh dengan keyakinannya bahawa menyusui harus dirahsiakan.


EmoticonEmoticon